Heeft u een vraag?
Bericht verzonden. Sluiten

Quiz

Lean Green Belt
Resterende tijd:
:
:

Quiz

Lever de toets in
Zodra u de toets verstuurt, kunt u de antwoorden niet meer wijzigen. Weet u zeker dat u de toets wilt inzenden?

Deze oefenvragen testen uw kennis van de onderwerpen die in de tweede helft van de Lean Yellow Belt opleiding zijn behandeld. Deze test bestaat uit 20 meerkeuze vragen. Na afloop kunt u de antwoorden evalueren.

1. Welke centrale vraag stellen we onszelf in de Analyse fase van een DMAIC project?

Hoe doen we het nu?
Wat is ons probleem?
Hoe kunnen we verbeteren?
We vragen 5 keer Why?

2. Welk diagram wordt gebruikt om grondoorzaken te inventariseren bij een probleem?

Ishikawa
Kano
Pareto
VSM

3. Waarvoor wordt een Kanban gebruikt?

Om te voorkomen dat er fouten gemaakt kunnen worden in het proces
Om pull te creëren in het proces
Om verspillingen op te sporen in het proces
Om balans aan te brengen in het proces

4. Het principe van Flow

Ruim voldoende voorraad tussen de processtappen, zodat de capaciteit van ieder stap maximaal benut kan worden.
Een gemechaniseerde productielijn, waarbij halffabricaten door de fabriekshal stromen.
Dat alle werkstations op hetzelfde moment aan één grote batch werken, zodat dit zo snel mogelijk afgerond wordt.
Dat kleine batches of enkele producten één-voor-één door het proces stromen.

5. Pareto Chart

A
A en B
A, B en C
A, B en D

6. Wat bedoelen we met het Japanse begrip Gemba?

Continue verbeteren
Ingebouwde kwaliteit in processen
Visgraat diagram
De échte plaats in de organisatie, daar waar 'het' gebeurt

7. Welke stap moeten we als eerste uitvoeren, wanneer we de vijf Lean principes volgens Womack en Jones toepassen?

Streef naar perfectie
Creëer flow in het proces
Identificeer de waardestroom
Specificeer de waarde voor de klant

8. Wat is een current state VSM?

Een overzicht van de huidige activiteiten die waarde toevoegen voor de klant.
Een visuele weergave van de waardeketen waarin verbetering ten opzichte van de huidige situatie zijn doorgevoerd.
Een beschrijving van het traject van alle indirecte en directe contacten tussen de klant en de organisatie
Een gedetailleerde visuele weergave van de huidige waardeketen, aangevuld met meetgegevens, die gebruikt wordt om het proces te analyseren.

9. Onder welk begrip verstaan we de eisen, afgeleid van de Voice of the Customer, die aan het proces gesteld worden?

VoC
Kano
CTQ
Customer Journey

10. Uit welke fasen bestaat de de DMAIC cyclus?

Define, Measure, Analyse, Improve, Check
Define, Measure, Analyse, Inspect, Control
Do, Measure, Act, Improve, Check
Define, Measure, Analyse, Improve, Control
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Deze website gebruikt cookies en gebruikt uw persoonlijke gegevens om uw ervaring op deze website te optimaliseren.